6 oktober 2016

rosanne en sporten

Vandaag wil ik het eens gaan hebben over sporten. Haha, ik heb nooit gedacht dat dit een onderwerp zou zijn waar ik over wou bloggen. Maar jawel lieve mensen, de dag is aangebroken dat ik het eens uitgebreid wil hebben over sporten. En dan niet over het sporten in het algemeen, maar hoe ik de afgelopen vier weken heb ervaren. Ik heb nooit verwacht dat ik dit zou zeggen, maaarrrrr.. Ik vind sporten stiekem best wel heel leuk.. Vanaf vandaag ga ik maandelijks een sport update plaatsen op mijn blog. En vandaag beginnen we met de eerste update.

Rosanne en sporten

Vier weken geleden had ik een ingeving. Of naja ingeving, ik was aan het googlen wat de beste tips was om thuis te kunnen sporten. Op een gegeven moment kwam ik op een site terecht met allerlei succes verhalen. Één verhaal in het bijzonder sprak mij enorm aan. Het was een meisje die een aantal kilo was afgevallen met eten en daarna wou ze gaan sporten. Een jaar later zag ze er prachtig uit. Qua figuur leek ze erg op mij. En ik dacht, ja als zij het kan, dan kan ik het ook vast wel! De volgende dag heb ik mij ingeschreven in de plaatselijke sportschool en die dag daarna ben ik begonnen.

Nu vier weken later voel ik mij super goed! Oké ik ben er natuurlijk nog lang niet, maar ik moet zeggen dat ik al wel verschil zie. Eerst wou ik foto’s op mijn blog gaan plaatsen, maar ik voel mij daar nog niet fijn bij. In mijn volgende update ga ik zeker foto’s plaatsen, maar nu nog even niet.

Week 1

Week 1 was afzien en ik had heel veel spierpijn. Logisch natuurlijk als je daarvoor geen hol heb gedaan en alleen maar series heb liggen kijken op bed. Maar goed, ik had dus spierpijn. Ik had mijn eigen voorgenomen om drie keer per week te gaan sporten en tot nu toe heb ik dat goed volgehouden.

De eerste week sporten was allemaal nog nieuw en wennen. Ik vond het vanaf het begin al super leuk om te doen en tot op de dag van vandaag is daar niks aan veranderd gelukkig! Ik begon ook met 15 kilo en dan deed ik vier sets van 15. En dat ging gelukkig heel goed!

Week 2

In week 2 ging ik al meer wennen. Nog steeds had ik een beetje begeleiding nodig, omdat alles nog nieuw was natuurlijk. Aan het einde van de week had ik wel een routine gevonden die goed ging.

Week 3

In week 3 deed ik lekker mijn eigen ding en dat ging heel goed! Ik zal eens vertellen hoe een gemiddelde training er voor mij uitziet.

* Ik begin op de loopband met flink doorstappen op level 5.8. Daarna ga ik over naar 6.0 en ik eindig met 6.2 ongeveer. Dit doe ik dan 20 minuten.
* Daarna ga ik werken aan mijn benen en dat doe ik op twee apparaten en geen idee hoe ze heten, maar het is voor de binnenkant en buitenkant. Ik doe sets van 4 keer 20 en dan 15 kilo. (Ik ben namelijk qua herhalingen deze week omhoog gegaan.)
* Vervolgens ga ik lekker aan de gang met mijn buikspieren. Ik doe 6 oefeningen en allemaal sets van 4 x 20. Nou dan voel je je buikspieren branden!
* Dan op naar de armen. Ik doe twee apparaten en ook geen idee hoe ze heten, maar ik doe sets van 4 x 20. Dit voel ik heel erg goed, maar dat is juist goed voor je!
* Soms doe ik nog trap lopen op zo’n apparaat voor mijn billen, want die moeten ook strak worden. Dit doe ik maar vijf minuten omdat het best intensief is.
* En dan ga ik nog vijf minuten vol tempo lopen op de loopband.

Op deze manier ben ik zeker een uur a anderhalf uur bezig.

Week 4

Week 4 was een week met wederom veel spierpijn. Ik sport drie dagen per week en deze week ben ik ook begonnen met een groepsles. Op aandringen van mijn trainer ben ik begonnen aan Club Power. Voor de mensen die niet weten wat dat is, zal ik het eens vertellen. Als je aan Club Power doet, dan doe je ongeveer een uur je billen, benen en armen en allerlei belangrijke spiergroepen trainen. Dit doe je onder begeleiding van een trainer en zo’n halter met een gewicht. Dit doe je op een lekker vlot tempo en je hebt er snelle muziek bij.

Ik ben iemand die doorzet en ik moest en zou heel de les meedoen. Maar ik had dit natuurlijk nog nooit gedaan, dus soms nam ik heel even een mini pauze, want wauw wat is dit pittig zeg! Gelukkig ging het goed en toen ik klaar was, trilde mijn armen en benen. Tja dat is ook niet zo heel gek haha! Heel even dacht ik dit is club nooit meer, maar volgende week ben ik weer van de partij.

Twee a drie dagen heb ik wel flink last gehad van spierpijn, maar dat hoort er gewoon bij. Ik heb niet op de weegschaal gestaan, maar ik kijk naar mijn lichaam. En als ik zo kijk naar foto’s van voor het sporten qua lichaam en nu, dan zie ik zeker verschil!

Volgende keer krijgen jullie foto’s te zien!

Doe jij ook aan sporten?

1 reactie

    6 oktober 2016

    Je bent goed bezig zeg. Ik doe elke dag thuis een workout via fitnessblender, daar doe ik dan vaak de squats en abs. In de sportschool ga ik vaak cardio doen en soms doe ik met body pump en xco mee.
    Manon onlangs geplaatst…Dingen die je kunt doen als je ziek bentMy Profile



Laat een reactie achter

CommentLuv badge